Home Marki kosmetyczne Indigo – Polska firma kosmetyczna o światowym zasięgu

Indigo – Polska firma kosmetyczna o światowym zasięgu

przez Patrycja Nowak
Indigo

Indigo to duża, polska firma, która działa w branży kosmetycznej i znana jest z takich marek jak Indigo Nails, czy Indigo Nails Lab. Obecnie swoje produkty sprzedaje w 25 krajach na całym świecie, m.in. w Polsce, Australii, Kanadzie, Francji czy Wielkiej Brytanii. Założona została w roku 2011 przez Magdalenę Igańską i Dariusza Malaczyńskiego w Łodzi. Główna siedziba firmy mieści się w Łodzi w budynku fabryki Edwarda Ramischa wybudowanym w roku 1890.

Indigo zajmuje się produkcją i dystrybucją lakierów hybrydowych, akcesoriów do pielęgnacji paznokci oraz kosmetyków,  takich jak balsamy, kremy, peelingi, a nawet perfumy. Firma prowadzi obecnie sieć salonów firmowych i centrów szkoleniowych, a w Polsce ma już ponad 70 lokalizacji. W przeszłości Indigo współpracowała z takimi gwiazdami jak Sara Boruc, Natalia Siwiec czy Agnieszka Hyży. Ambasadorki marki biorą udział w tworzeniu kolekcji lakierów do paznokci.

Nazwa marki pochodzi od nazwy koloru Indygo, który jest niezwykle głęboki i bogaty, niemal niebieski. Barwa ta ma w sobie również coś z ultramaryny. Indygo tradycyjnie uważany jest za jeden z siedmiu kolorów tęczy, a znajduje się między niebieskim a fioletowym.

Co stoi za sukcesem marki Indigo?

Łódzka firma w ciągu zaledwie kilku lat osiągnęła ogromny sukces. Dzisiaj jej produkty znaleźć można w 25 krajach na całym świecie. Bardzo ważnym zakresem jej działalności jest również prowadzenie szkoleń. W wybranych salonach Indigo znajdują się centra szkoleniowe dla przyszłych stylistek paznokci. Marka dysponuje doświadczoną kadrą instruktorską, która ma na swoim koncie wiele sukcesów, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Tylko w 2016 roku instruktorki Indigo zdobyły 170 medali.

Początkowo nikt nie wierzył w to, że firma osiągnie sukces, ponieważ na rynku nie brakowało podobnych marek. Z drugiej strony, jeszcze kilka lat temu kobiety nie przywiązywały tak dużej uwagi do pielęgnacji paznokci. Obecnie wygląda to zupełnie inaczej. Paznokcie stały się jednym z elementów stylu i jego pełnoprawnym dopełnieniem. Indigo stawia jednak nie tylko na zwykłe lakiery, ale i lakiery hybrydowe, żele, akryle do paznokci, kremy do rąk,  masła czy perfumowane balsamy. W jej ofercie znajdziemy również unikalne ozdoby.

Modne lakiery do paznokci i nie tylko

Od zawsze największą popularnością się lakiery do paznokci w kolorze czarnym, który uznawany jest za ponadczasowy. Ponadto marka stawia na ornamenty i modne kryształki Swarowskiego. W okresie wiosenno-letnim w ofercie królują z kolei kolory pastelowe i neonowe. Nie trzeba jednak stawiać na monochromatyczne wzory, gdyż w modzie od kilku sezonów są też lakiery metaliczne, w kolorze chromu czy dające efekt kameleona.

Dzięki współpracy z modelką Natalią Siwiec Indigo stworzyło dwie kolekcje lakierów hybrydowych, które cieszyły się na rynku ogromną popularnością. Oryginalnym pomysłem marki jest też baza proteinowa Protein Base, która została najlepszym produktem roku 2016 w konkursie Beauty Award. Okazała się najlepsza w kategorii „Preparaty do stylizacji paznokci”. To nowoczesny produkt hybrydowy, który pozwala na przedłużenie, nadbudowanie i wzmocnienie płytki paznokcia. Porównywany jest do miękkiego żelu – bezpiecznego dla paznokci i jednocześnie rozpuszczalnego w acetonie. Po utwardzeniu stanowi twardą bazę, która jednak wykazuje pewną elastyczność. Dzięki temu w czasie normalnego użytkowania paznokieć się nie łamie. Stanowić może ona doskonałe rozwiązanie dla wszystkich kobiet, które chcą mieć piękne i długie paznokcie.

Szeroka  oferta firmy obejmuje takie produkty jak:

Plany rozwoju

Jak donoszą media, w najbliższym czasie marka Indigo ma zamiar wejść na rynek Bilskiego Wschodu. stawia jednak tylko na kanał profesjonalny, a więc sprzedaż wyszkolonym wcześniej przez siebie manikiurzystkom, które w swoich salonach wykorzystują produkty tej marki.

Indigo obecnie część produkcji zleca w USA i planuje otwarcie tam prawdziwego oddziału. Prawdopodobnie będzie to pierwszy krok od rynku azjatyckiego. Kosmetyki firmy, a więc głównie lakiery do paznokci, ale także balsamy, masła i kremy, powstają w Polsce oraz w dwóch innych  krajach europejskich. To jednak za mało, gdyż już w przyszłym roku Indigo ma zamiar wprowadzić na rynek trzy nowe marki, z tego jedna skierowana będzie tylko do profesjonalistów. Będą to pigmenty do makijażu permanentnego. Również i w tym przypadku marka chce stawiać na szkolenia. Nie rezygnuje więc z modelu biznesowego, który już się sprawdził.

Indigo kusi też stworzenie kosmetyków kolorowych przeznaczonych dla wizażystów. Zdaniem jej właścicieli jest to absolutna konieczność. Dzisiaj kobiety używają bowiem nie tylko podkładów do twarzy, ale i korektorów, rozświetlaczy czy bronzerów. Podobnie rozszerza się też oferta produktów do stylizacji paznokci.

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.